یادداشت های بیزینسی من

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از دلایل مهم ورشکستگی و شکست کسب و کارها چیست؟ یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارها نداشتن سواد مالی مدیران است که اغلب در سازمان ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط خودش را نشان می دهد. مدیران این سازمان ها به دلیل نداشتن مدیر مالی و تنها داشتن حسابدار غافلند از اینکه باید با مفاهیم مالی آشنا شوند تا جلوی نشتی درآمدهای سازمان را بگیرند. آموزش مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی راهکار خوبی برای این مدیران است؛ زیرا آن ها را با مفاهیم مالی در مدیریت آشنا می کند. بهتر است بدانید مدیریت مالی سطحی بالاتر از حسابداری است که دانش آن به مدیران کمک می کند تا تصمیمات حیاتی مالی برای سازمان بگیرند.

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰

دیدن فیلم آموزشی مذاکره به‌صورت کلی بهره‌وری کسب و کار شما و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی‌تان را به‌عنوان مدیر یک مجموعه ارتقا خواهد بخشید؛ اما به‌صورت جزیی دستاوردهای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت.

مدیریت بهتر کسب و کار

در واقع مدیریت با مذاکره خوب است که تکمیل می‌شود؛ زیرا مدیری که اصول مذاکره را به‌درستی به کار گیرد، می‌تواند بیشترین سود را برای کسب و کار خویش به ارمغان بیاورد. برای مثال مدیری را در نظر بگیرید که در هنگام مذاکره نمی‌تواند احساساتش را کنترل کرده و بیش از حد عصبانی می‌شود. ناآشنایی چنین مدیری با مهارت مذاکره نه‌تنها سودآوری برای سازمان نخواهند داشت؛ بلکه باعث ضرر و زیان مضاعف نیز خواهند شد.

بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی

کارکنان هر سازمان و کسب و کاری حکم هسته اصلی آن بیزینس را دارند. مدیریت سازمان وظیفه دارد این هسته را در برگرفته و ارتباط خوبی با تک‌تک این افراد برقرار کند. در دل این ارتباطات، مهارت مذاکره نهفته است. از آنجایی‌که گفت‌وگو بخش مهمی از یک ارتباط است و فن مذاکره نقش پررنگی در سخن گفتن دارد، یادگیری این مهارت به برقراری ارتباطی موثر با کارکنان کمک زیادی خواهد کرد.

https://modirban.com/product/negotiation-course/

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰
  • یک مدیر فروش خوب باید بتواند رابطه خوبی با اعضای سازمان فروش برقرار کند و توانایی برقراری ارتباط موثر با آن ها را داشته باشد
  • یکی دیگر از خصوصیات یک مدیر فروش داشتن صداقت در کلام و رفتار است
  • ک مدیر فروش خوب باید بتواند خواسته اش را بدون هیچ پیچیدگی به اعضای سازمان فروش منتقل کند
  • یک مدیر فروش عالی باید مدام در حال یادگیری باشد و در دوره های مدیریتی مانند دوره مدیریت فروش شرکت کند تا دانش به روزی داشته باشد
  • باید رهبری عالی برای تیم فروش سازمان باشد و توانایی همراه کردن آن ها را با خود داشته باشد و بتواند در عقاید آنها تغییراتی مثبت ایجاد کند؛ تغییراتی که سودآوری سازمان را در پی خواهند داشت
  • باید به تمام قوانین اجتماعی و حقوقی کسب و کارها آشنایی داشته باشد تا جلوی جریمه شدن یا واردشدن ضرر و زیان به کسب و کار را بگیرد
  • توانایی سنجش عملکرد و بهره وری فروشندگان و تیم فروش را داشته باشد
  • بتواند اهداف واقعی و دست یافتنی برای فروش سازمان تعریف کند و برای رسیدن به این اهداف برنامه عملیاتی درستی داشته باشد و مسیر موفقیت سازمان را رصد کند
  • سما مهدوی