یادداشت های بیزینسی من

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دوره فنون مذاکره چه مباحثی تدریس می شود؟

یکی از مهارت هایی که یادگیری آن برای هر مدیری ضروری و الزامی است، مهارت مذاکره و متقاعدسازی دیگران است. این مهارت که اصول و فنون آن در دوره فنون مذاکره تدریس می شود و البته تجربه مدیر هم نقش پررنگی در آن ایفا می کند، تاثیر شگرفی در پیشبرد سازمان به سمت اهدافش دارد. در اینجا به چند سرفصل از دوره فنون مذاکره اشاره می کنیم

  • آموزش اصول و فنون مذاکره که به یک مدیر کمک می کند تا مذاکره برد بردی را رقم بزند
  • آموزش زبان بدن در مذاکره که به یک مدیر کمک می کند از رفتارهای غیر کلامی طرف مقابل به نیات درونی او پی ببرد
  • اشنایی با سبک های مذاکره که می تواند سبک نرم، سخت یا اصولی باشد.
  • آشنایی با انواع استراتژی های مذاکره که می تواند استراتژی رقابتی، تسلیم، سازشی و... باشد
  • آشنایی با مدیریت احساسات و داشتن هوش هیجانی در جلسات مذاکره رسمی
  • آشنایی با دلایلی که بهتر است از حضور در یک جلسه مذاکره اجتناب کرد

 

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰

مدیریت فروش یک سمت مهم در سازمان محسوب می شود که وظایف و ویژگی های مهمی در سازمان دارد. داشتن یک مدیر خوب برای تیم فروش باعث بازدهی بهتر فروشندگان و افزایش میزان فروش می شود. یک مدیر فروش خوب باید نکاتی را رعایت کند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. این نکات در کنار صدها نکته دیگر در دوره آنلاین مدیریت فروش تدریس می شود.

  • برنامه ریزی داشته باشید

راز موفقیت در هر کاری ازجمله مدیریت فروش داشتنِ برنامه ریزی و هدف گذاری برای وظایف محوله است. این وظایف از استخدام نیروهای فروش گرفته تا رهبری تیم فروش را شامل می شود و برای تک تک این مسئولیت ها نیاز است که مدیریت فروش برنامه ریزی داشته باشد.

  • برای سازمان فروش و نیروهای فروش kpi تعریف کنید

یک مدیر فروش خوب باید برای فروشندگان و نمایندگان فروش شاخص کلیدی عملکرد یا kpi تعریف کند تا براساس آن بتواند اهداف و وضعیت فروش سازمان را تحلیل و بررسی کند. این kpiها می تواند هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه باشند.

  • یک کوچ خوب برای نیروهای فروش باشد

یک کوچ فروش با توجه به نقاط قوت و پتانسیل های فروشندگان به آن ها کمک می کند تا در شغل خود موفق شوند و با آگاهی در مسیر فروشندگی گام بردارند

  • فضای تعاملی در سازمان فروش ایجاد می کند

یک مدیر فروش خوب باید بتواند فضایی مشارکتی و دوستانه در سازمان فروش ایجاد کند؛ فضایی که در آن یادگیری موج می زند و همه برای ساختن سازمانی ایدئال و افزایش فروش تصاعدی تلاش می کنند.

  • بهترین تیم فروش را تشکیل می دهد

یک مدیر فروش خوب باید بتواند از بین سیل زیاد متقاضیان برای اشتغال در سازمان فروش بهترین ها را انتخاب کند. نیروهایی که قابل اعتماد و مسئولیت پذیر و حرفه ای در شغل فروشندگی  هستند.

  • سما مهدوی